לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.
המנדט הינו הסמכות להפעלת תהליך צוות המשימה. סמכות זו מעניקה לצוות המשימה את הלגיטימציה והגיבוי הפוליטי והמקצועי לעבודתו.
"נותן המנדט" הוא בדר"כ שר, מנכ"ל משרד או וועדה ממשלתית.
כחלק משלב קבלת המנדט, עורך מוביל התהליך עם נותן המנדט דיוק של הגדרת הבעיה, מרחבי הפעולה הלגיטימיים ורוחב היריעה לדיון. בשלב זה ממנה נותן המנדט מוביל תוכן שיקח חלק בצוות המוביל של הצמ"מ לצד מוביל התהליך.
לאחר שניתן המנדט, הצוות המוביל ממפה ומאתר את הגופים והנציגים המתבקשים להשתתף בצוות המשימה, מכנס ומניע את עבודת צוות המשימה. המנדט שניתן ביציאה לדרך, מהווה מעין חוזה לקיום ולתמיכה בהצלחת הצוות והמלצותיו.
תהליך הובלת צוות המשימה מתבצע בשני צירי הובלה :
הובלה ניהולית ומקצועית – מתבצעת על ידי מוביל/ת התוכן: גורם בעל סמכות ואחריות הרלוונטיים לתחום העיסוק המרכזי של צוות המשימה.
הובלה תהליכית – מתבצעת על ידי מוביל/ת התהליך: גורם בעל מומחיות מתודולוגית בניהול תהליכים שיתופיים, הנתפס כנטול אינטרסים אישיים, ארגוניים ופוליטיים בתחום העיסוק של צוות המשימה.
מנהל/ת התוכן ומוביל/ת התהליך מהווים את הצוות המוביל: צוות קטן, אופרטיבי וזריז שמקבל החלטות הנוגעות לניהול התהליך, מרכז ומנחה אותו בפועל. הצוות נדרש לעבודת תכנון אינטנסיבית שוטפת לאורך התהליך.
אחריות
*הובלת הצוות וניהול השותפות בשיתוף מוביל התהליך
*סמכות פורמלית בעיצוב המדיניות
*קישור בין וועדת ההיגוי/נותן המנדט לצוות המשימה
*קביעת סדר היום למפגשים
*חיבור עבודת הצוות לגורמי ממשל רלוונטיים, בשיתוף 'מוביל התהליך'
דרישות
*דרג בכיר
*ניסיון בניהול שותפויות
*מחויבת למתודולוגית צוותי המשימה
*נכונות להשקעת תשומות בהובלת הצוות
אחריות
*הנחיית צוות המשימה והובלתו בשותפות עם מוביל התוכן
*ניהול ותפעול של מפגשי הצוות
*הובלת השימוש בארגז הכלים המתודולוגי
*תפעול הצוות בין המפגשים
*שימור ותחזוקת השותפות
דרישות
*היכרות מעמיקה עם מתודולוגית צוותי המשימה
*גישה מלאה למשאבים לצורך הפעלת ארגז הכלים
*יכולת הנחייה ובניית מפגשים
הבעיות המורכבות בהן עוסקים צוותי משימה יכולות להתפרס על פני מישורים רחבים, כמעט אינסופיים. שלב קריטי בתהליך קשור לתיחום מרחב הבעיה והגדרתה. גבולות אלו יאפשרו לצוות למקד את עבודתו ולנתח פתרונות אל מול בעיה מוגדרת שרוצים לפתור.
ספציפית, בהירה, מתוחמת בזמן/מרחב (לא כללית מדי), ישימה ובעלת פוטנציאל לפתרון ומכילה קריטריון להצלחה. את שלב זה נשאף לבצע בשלב ראשון בתוך הצוות המוביל בצורה ראשונית.
ספציפית, בהירה, מתוחמת בזמן/מרחב (לא כללית מדי), ישימה ובעלת פוטנציאל לפתרון ומכילה קריטריון להצלחה. את שלב זה נשאף לבצע בשלב ראשון בתוך הצוות המוביל בצורה ראשונית.
עלינו למפות את הגורמים המשפיעים על הבעיה. מעגלי ההשפעה על הבעיה יעזרו לנו לדייק את הפתרון שלנו ואף להרחיב את הפתרון במידת הצורך בהמשך הדרך
את מטרות הצוות יש לנסח בהתאם למנדט שהוטל עליו. לאחר מכן, יש לפרט את המטרות ליעדי תוצאה וליעדי תהליך
את מטרות הצוות יש לנסח בהתאם למנדט שהוטל עליו. לאחר מכן, יש לפרט את המטרות ליעדי תוצאה וליעדי תהליך
את מטרות הצוות יש לנסח בהתאם למנדט שהוטל עליו. לאחר מכן, יש לפרט את המטרות ליעדי תוצאה וליעדי תהליך
תוכנית המפגשים לעבודת הצוות נבנית על ידי הצוות המוביל ותוצג למשתתפי צוות המשימה בתחילת התהליך. לכל
מפגש תוגדר מטרה, מהלך, שיטת עבודה ותוצר, כאשר המתווה מתקדם מהיכרות עם הנושא וגיבוש קבוצה, דרך גיבוש
פתרונות, תיקוף, תכנון המהלך היישומי והעברת המקל למימוש. תכנית העבודה צריכה להחזיק בתוכה את שלבי התוכן
המתודולוגי ולצד זה את שלבי התהליך.
תהליך העבודה הוא תהליך חצי מובנה. הוא מתבסס על התכנון המוקדם ומתקדם לפי הרציונל המתוכנן לו, אולם בד
בבד עליו להיות קשוב לצרכים המשתנים של הצוות בכל שלב, ונכון להתגמש כדי להתאים את הכלים
ואת המידע הנחוצים בזמן אמת.